Colombia med Olof Palme

Jag befinner mig just nu i Colombia på ett slags arbetsresa. Kommer hem 16 oktober. Det är extremt varmt och varje eftermiddag vid fyra rasar en syndaflod på himlen. Det är ganska mycket tid mellan arbetsinsatserna så jag tillbringar mycket tid på stranden. Just nu fullständigt uppslukad av Henrik Berggrens biografi över Olof Palme. Berggren är en av mina favoritskribenter i svensk press. Jag träffade honom en gång för flera år sen på en konferens i Sälen och delade tågkupé med honom hem. Jag tänker ofta på det mötet - han var så djupt sympatisk. Jag var på min första resa för Expressen och nervös och ängslig och började prata med Berggren i baren och han utstrålade en sådan tillbakalutad yrkeskärlek och sade sådana kloka saker att reportaget tog form.

Tidsskillnad och dålig mottagning gör mig svårfunnen här. Bästa formen är mejl.

1 kommentar:

  1. När du kommer hem kanske du kan uppdatera oss i ärendet om den danske greven?
    Hälsningar
    John

    SvaraRadera

Välkommen att kommentera!