Nytt jobb



Den första september börjar jag jobba som skribent och redaktör på Expressens kultursida. Jag har skrivit i Expressen i många år och vikarierat i perioder som redaktör men nu börjar livet som fast anställd. Det är första gången och känns lite som skolstart.

Det innebär att jag fysiskt lämnar min vardag på Weyler förlag, där jag hyrt ett skrivbord sedan 2009. Jag har älskat att vara där och det känns lite läskigt att lämna framförallt Jesper Högström och Svante Weyler som jag delat alla segrar och sorger med. Jag kommer fortsätta att vara knuten till förlaget och förhoppningsvis ge ut fler reportageböcker i framtiden.

Under våren föreläste jag på många bibliotek och i olika kulturföreningar om böckerna Jorden de ärvde och PS. Hör gärna av er om ni är intresserade av att få veta mer om Ridddarhuset, ägostrukturen av jorden, socialdemokratins varma relation till lantadeln eller om hur det är att granska aristokrater.

I februari kommer PS ut som pocketbok på Månpocket.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera!