Gleerups med Per





Per Svensson, Expressens tidigare kulturchef, nu ansvarig för litteraturen på Sydsvenskan, intervjuar mig på Gleerups i Lund imorgon. (Onsdag klockan 18 till 19)

Det ska bli skitkul. Är jätteglad över att just Per tackat ja till att göra det. Det var han som en gång födde idén om en överklassbok.

Jag hade erbjudits en tjänst på en tidning. Samtidigt var jag frilans för Expressen (som nu). Per sade: om du fortsätter skriva för oss kan jag fixa så att du får skriva en bok för Abbe Bonnier. Abbe ringde mig på mobilen när jag var helt nybakad Skurupselev. Jag minns exakt var inne på på Malmö Stadsbibliotek jag stod när Abbe ringde och lät som man tror att Abbe Bonnier ska göra.

Det blev ingen bok på Bonnier Fakta. Det dröjde massa år innan ämnet tog form och jag presenterade idén om jorden för Svante Weyler. Men det känns bra att sätta punkt för projektet med Per Svensson imorgon. Nu önskar jag bara mig en fast tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera!