Respons del 2

Bästa Björn af Kleen!

Det är alltid tråkigt att behöva bli besviken, men din bok tillhör dessvärre den kategorin.
Jag kommenterar inte "snuskskriverierna", om Calle Gripenstedt. Sådana skriverier är givetvis bara är till för att skapa sensation och nyfikenhet. De är bara tecken på dåligt omdömme och usel etik.
Vad jag däremot vänder mig mot och vill kommentera, för ditt eventuella fortsatta författarskaps skull är följande:

- Mina barn läste manuset och frågade mig " Är det ett barn som skrivit det här"?
Väldigt dålig svenska kort sagt, och jag håller med.
- Är begreppet "Källforskning" bekant ?
För en"författare" med ambitioner om att bli läst och vara trovärdig är detta A och O.
Den kvarvarande minnet från ditt besök här bli ändå mötet med din undersköna hustru, hälsa henne.
Hoppas du är mer rädd om henne än vad du är om ditt renome´.

Mvh

8 kommentarer:

  1. Herreminje. Har ännu inte läst din bok men tror inte att du ska ta åt dig av det där.

    SvaraRadera
  2. Grattis till boken, som jag av de publicerade breven att döma säkerligen kommer att läsa med största förtjusning.

    SvaraRadera
  3. Det finns inget bättre än läsarbrev. Grattis till boken btw. Förstår fortfarande inte varför vi inte gav ut den...

    SvaraRadera
  4. Kanske hade det hjälpt vederbörandes renommé om han hade stavat rätt till just renommé...

    SvaraRadera
  5. Det hade också hjälpt att stava rätt till omdöme.

    SvaraRadera
  6. af Kleen är hjärntvättad av sin mamma till att hämnas; indoktrinerad sedan barnsben att avundsjukt protestera för att han själv inte får räkna sig som adlig. Ack dessa mödrar vilken makt de har över söner - när de får operera ostört. Ett perfekt drillat lite vapen, skarpslipat och redo att förstöra andra människors liv. Unge af Kleen borde göra en grand tour, se sig om i världen, lära sig något, bli en man och luta hänga i mammas manipulativa kjolar. Bara ett tips från en vän. Du vet säkert vem jag är. Ciao.

    SvaraRadera
  7. Hej anonym här ovan. Björns mamma är inte adlig. Ätten af Kleen är adlad enligt 37 paragrafen 1809 års regeringform, enligt vilken endast huvudmannen är adlig.

    SvaraRadera
  8. Roligt att personen ifråga inte verkar vara medveten om den svenska skrivregeln att när man syftar på en person av manligt kön alltid skriver Käre och inte "Kära" eftersom det används när man åsyftar en person av kvinnligt kön.

    I övrigt så vill jag bara uttrycka min beundran för din roman.

    SvaraRadera

Välkommen att kommentera!